SEO & SEM to dziedzina w gronie branż biznesów internetowych, która niekoniecznie jest znana szerszej publiczności. Tak właściwie to mało kto potrafi rozszyfrować te skróty, jeśli nie obraca się bezpośrednio w temacie albo również nigdy nie miał z nim do czynienia. Sytuacja staje się nieco bardziej klarowna, kiedy SEO zastąpimy pozycjonowaniem – a więc procesem mającym na celu podniesienie pozycji strony w wynikach wyszukiwana na konkretne słowa kluczowe.
Takie funkcjonowania już początkowo sugerują, że SEO jest jedną z form sieciowego marketingu, a co za tym idzie, jako reklama internetowa doskonale sprawdza się w przypadku promocji poszczególnych stron www. System ten działa banalnie prosto: użytkownik sieci Internet wpisując w Google jakąkolwiek frazę otrzymuje listę wyników-stron, które według wyszukiwarki najbardziej spełniają kryteria odnajdywania. Zadaniem pozycjonera jest natomiast sprawienie (teraz poprzez funkcjonowania pozycjonerskie), aby pomiędzy wyników wyświetlających się na samej górze (tak zwane TOP3 wyników organicznych) pojawiła się dana strona www. Nie jest to zadanie łatwe, wyjątkowo wówczas, gdy pozycjonowanie przeprowadzane jest dla średnio trudnych oraz skomplikowanych fraz podstawowych – czyli bardzo konkurencyjnych. Pozycjoner musi w pewnych przypadkach włożyć w ten proces pełno czasu i pracy, wytworzyć dziesiątki stron zapleczowych, zadbać o zyskanie wartościowych linków i zachęcić użytkowników globalnej sieci, aby sami zaczęli linkować do takiej witryny. Taka forma internetowej reklamy jest więc dość żmudna – ale za to cechuje się dużą efektywnością.
Autorem artykułu jest PageSEO.