Istnieje współcześnie wiele znanych metod pozycjonowanie i równie wiele albo dosłownie i więcej metod nieznanych, trzymanych uparcie w tajemnicy przez samych pozycjonerów. Wśród tych znanych coraz większą furorę – bo inaczej nie sposób tego już nazwać – robią pozycjonowanie i usługi SEO przeprowadzane za pomocą… sklepów internetowych. Na 100 procent nie chodzi tu o pierwsze z brzegu strony sklepowe, ale o specyficzne witryny, których właściciele oferują sprzedaż takich artykułów w jaki sposób piramidy linków, listy blogów i katalogów stron, teksty tematyczne i zapleczowe , a dodatkowo usług, związanych z tworzeniem wszelkiego rodzaju stron zapleczowych czy sieci linków. Zjawisko SEO sklepów jest w Polsce relatywnie nowe, ponieważ trwa zaledwie wiele lat, niemniej jednak tożsama sytuacja już dawno ma miejsce na zagranicznych rynkach SEO. Pozycjonerzy w dużej liczbie przypadków korzystają z takiej formy na pozycjonowanie i usługi SEO, ponieważ jest ona korzysta zarówno pod kątem finansowym (przystępna cena) jak i jakościowym (wysoka jakość świadczonych usług czy kupowanych towarów). Pozycjoner bez dużego zaplecza własnego, z małą listą precli czy brakiem swoich katalogów stron zmuszony jest do wykorzystanie z zewnętrznych zasobów. Decydując się zaś na zakup w takim aktualnie sklepie posiada zaś gwarancję, że otrzyma produkt w zgodzie z zamówieniem, jakościowy, atrakcyjny finansowo, a przede wszystkim efektywny. To istotne, ponieważ pozycjonowanie i sklep SEO to bardzo delikatny rynek, na którym trafienie na nierzetelnego partnera i wykonawcę usługi jest niestety dość częste. Zakupy w sklepie SEO stanowią zaś ogromną gwarancję bezpieczeństwa i uczciwości takiej transakcji.