Dodawanie indywidualnej strony firmowej do katalogów i baz wirtualnych serwisów internetowych jest pierwszym i kluczowym krokiem w pozycjonowaniu tego typu stron. Do innych zaliczyć można ze stuprocentową pewnością takie działania jak preclowanie czy budowanie stron zapleczowych, natomiast współcześnie katalogowanie posiada jedną z największych sił przebicia – zwłaszcza gdy w grę wchodzi naprawdę dobry i mocny pod względem katalog firm, w którym znajdują się serwisy charakteryzujące się wysoką jakością merytoryczną.
Wbrew pozorom dbanie o taki katalog stron firmowych nie trzeba do łatwych zadań. Jeśli sprawdzanie stron, które pretendują do tego, by je dodać jest banalne – wystarczy tylko na nie wejść i sprawdzić, czy faktycznie nadaje się do spisu, o tyle konieczność regularnego sprawdzania stron już dodanych to bardzo żmudna praca. Jest to jednakże niezbędne, o ile chcemy, żeby nasz katalog firm trzymał wysoki poziom i był kojarzony , a ponadto kojarzony w środowisku SEO, uchodząc za jeden z najlepszych w tego typu branży. Prestiż katalogów z jedynie stronami firmowymi zależy jednakże nie tylko od tego, w jaki sposób jest prowadzony, w jaki sposób moderowany i w jaki sposób promowany. Liczy się też jego zawartość merytoryczna, czyli to jakie strony są do niego dodawane oraz dodatkowo jakie strony taki katalog firm akceptuje. Im większe restrykcje wobec „kandydatów” tym większa zapewnienie, że katalog realnie zyska miano prestiżowego i renomowanego. Z drugiej strony jednak zbyt głębokie obostrzenia mogą sprawić, że do katalogu strony ogólnie rzecz biorąc nie będą dodawane, co z kolei nie wpłynie pozytywnie na jego wizerunek i zawartość.