Nieprosto jest zarządzać wielkim hotelem, choć żyjemy i tak w czasach łatwiejszych. Wszystko jest w chwili obecnej skomputeryzowane, zatem może się wydawać, że powinno być łatwiej. Bez wątpienia jeśli chodzi o jakość i organizację pracy to jest dużo łatwiej. Znacząca większość hoteli ma revenue management system, więc nie ma z tym żadnego kłopotu. Niestety jeśli chodzi o inne sprawy jak rywalizacja to pracuje się ciężej. Hoteli jest faktycznie sporo, muszą ze sobą konkurować i promować się. Żyjemy także w niełatwych czasach, ponieważ Ci nie posiadają pieniędzy, więc w tych hotelach aż tak w znaczącej liczbie przypadków nie nocują. Należy reklamując się kierować się do osób, które natomiast do takiego hotelu będą mogli przyjechać, bo jest ich na to stać. W jaki sposób w pobliżu jest jeszcze hotel o podobnym standardzie to jest jeszcze gorzej, bo ciężko jest. Powinno się więc przyciągnąć klienta na wszelkie sposoby, wyjątkowo niższą ceną niż rywalizacja. Nie można jednak za mocno obniżać cen, bo utrzymanie hotelu jest bardzo drogie, więc hotel musi na siebie zarabiać. Bywa i tak, że czasami trzeba zorganizować wiele promocji, rabatów, niemniej jednak jedynie na tyle na ile hotel może sobie pozwolić. Nie można w żadną stronę przesadzać, ponieważ hotel tylko straci. W wielu wypadkach hoteli, wyjątkowo dużych jest zatrudniana osoba odpowiedzialna za reklamę i za przyciąganie klientów. Zapewne będzie starała się wykonywać własną prace jak najbardziej i stworzyć najlepszy z możliwych koncepcji na reklamę. W porozumieniu z działem finansowym mogą ustalić wspólną strategię. Niestety bez finansów nic się nie zrobi. Praca w hotelu wymaga współdziałania wielu działów w hotelu, tak by uzyskać jak najlepszy efekt. Jeżeli już każdy poważnie podejdzie do spersonalizowanych obowiązków, na pewno się uda. Należy natomiast właściwie pracować, dbać o hotel w jaki sposób o swój własny. Wówczas to duża szansa na poprawę sytuacji o ile nie jest bardzo dobra. Niektóre hotele funkcjonują bardzo właściwie i cieszą się ogromną rzeszą nabywców.