· Możliwość komentowania Z jakiego powodu warto zastanowić nad reklamą swojej strony internetowej została wyłączona · Categories: Bez kategorii

Prowadząc przedsiębiorstwo, wręcz bardzo niezbyt duże, w teraźniejszych czasach nie możemy istnieć bez strony www. Wymaganie egzystencji w internecie tyczy się już całej gospodarki, począwszy od wielkich korporacji, a skończywszy na nieznacznych jednoosobowych firmach usługowych. Można nawet stwierdzić fakt, że małe rodzinne przedsiębiorstwo tym bardziej potrzebuje promocji i dotarcia do potencjalnego klienta. Jakakolwiek forma promocji, czy to mała wizytówka w ogólnym portalu czy fachowa strona internetowa, zwiększa naszą reklamę o kilka procent. Nie trzeba także pomijać faktu ekonomiczności tej inwestycji. Jeżeli już jesteśmy firmą startującą, dla której każda wydana złotówka się liczy, możemy korzystać z darmowych serwerów, darmowych stron czy też bezpłatnych wizytówek. Trzeba natomiast pamiętać, że w sytuacji darmowych lub nisko kosztowych portali, nasza obecność jest w większości przypadków nieeksponowana, jest ułożona obok wielu firm, instytucji o podobnej działalności co my. Ważnym aspektem jest także pozycjonowanie strony w najpopularniejszych przeglądarkach dostępnych na rynku internetowym, gdyż nasz klient bardzo często wyszukuje określonej słownej frazy usługi, produktu, który oferujemy.

Profesjonalne, płatne strony www posiadają tę przewagę nad darmowymi, że zazwyczaj są niepowtarzalne, zbudowane specjalnie dla danej firmy, dosłownie wówczas gdy posiadają wspólny silnik (schemat). Tożsamo jak z gazetą, czy innym produktem medialnym, liczy się pierwsza strona tak zwana startowa, to ona powinna przykuć naszą uwagę. Klient który ją odnajdzie, w zdecydowanej większości przypadków otwiera wiele podobnych, niemniej jednak zagłębia się w treść tylko jednej, dwóch. Warto mieć na uwadze, że pierwsze złudzenie jest najważniejsze, o ile będziemy mieć usterki, brzydką grafikę lub źle wykonaną technicznie stronę (rozszerzone obrazki, kiepska strona kodowa) to ewentualny klient raczej nie wybierze naszej usługi, bez względu na cenę produktu, czy usługi, jaki oferujemy, gdyż będzie się bał bubla. Musisz też wiedzieć dla jakiej targetowej grupy naszych nabywców pragniemy dotrzeć, gdyż zupełnie inaczej będziemy przygotowywać stronę adresowaną dla młodzieży, przeciwnie dla osób starszych tożsamo jak inaczej dla nabywców na produkty zwykłego użytku, a zupełnie inaczej dla towarów niszowych w większości przypadków elitarnych, ekskluzywnych. Należy również pamiętać o dostępności naszego klienta do Internetu.

W Polsce nie każdy dysponuje szerokopasmowym łączem, a można aby dosłownie śmiało stwierdzić, że tego rodzaju łącze posiada mniejszość użytkowników Internetu. Dlatego przy tworzeniu strony www powinniśmy uwzględnić czy pragniemy sporo animacji, zdjęć, muzyki, która spowalnia łącze, czy również prostą stronę informacyjną, która raczej jest nieciekawa dla oka, lecz prosta i szybka dla każdego odbiorcy. Można z całą pewnością połączyć obie, zadając pytanie na stronie startowej, czy użytkownik pragnie oglądać naszą stronę w wersji html (prostej, informacyjnej) czy też we flash’u (animacji) , ale ze względu na cenę takie usługi oferują zazwyczaj duże przedsiębiorstwa. Jako przykład przedstawmy jednoosobowa firmę remontowo- budowlaną. Jej klientami są w znaczącej liczbie sytuacji chłopcy i dziewczęta nie potrzebujące wykonywać wielkich inwestycji, dla których liczą się koszty, niemniej jednak które żądają dobrze wykonanej, profesjonalnej usługi. W tym momencie poleciłbym stronę internetową wykonaną w formie html’a z ewentualnymi małymi dodatkami flash’a. Powinien na niej znajdować się potencjalny cennik usług oraz dodatkowo zdjęcia z realizacji wcześniejszych zamówień. Nikt nie będzie żądał od pojedynczego fachowca referencji z wielkich inwestycji, ale każdy chciałby ujrzeć jak wygląda usługa którą oferuje.

Comments closed.